Tags: jdramas: karamazov no kyoudai

riidaa <3

(no subject)

HOW GOOD WAS THAT ARASHI MS MEDLEY
HOW GREAT WAS IT TO HEAR HADASHI NO MIRAI AND SAKURA SAKE AGAIN
MATSUJUN I SEE YOUR GRIN BEING WIDER THAN YOUR FACE
OHNO I SEE YOU SLEEPWALKING THROUGH (ALMOST) EVERYTHING
<3<3


Saikou no Rikon, ep7:
Lololol. Oh, you. ;;
My opinion of this series tends to seesaw, tbh (sometimes even within an episode :3).
At its worst it sort of resembles a bad play,
in the sense that scenes feel like obvious setups.
Case in point: the four-way argument in ep6 -
yeah, so there were good laughs here and there,
but the back-forth of the dialogue was just /that/ bit too deliberate,
the scenarios just /that/ bit too perfect.
Then you have the parts that are pretentious for pretentiousness' sake,
like Ryo's dream about the train journey (and his whole backstory, really). -.-

At its best, though - it is incredible.
-Every. single. heavy scene involving Mitsuo and/or Yuka hits its mark and cuts to the quick.
You have these emotions and they're thick in the air and they kind of clench and squeeze
and ughhh ;____;
AND CAN I JUST SAY: I started watching this for Eita,
but Ono Machiko is the heart of this whole thing
and she does it so much justice. <333
(I think I need to try Carnation now...
sigh, I believe this is exactly how I ended up neck-deep in Jdramas in the first place, lmao.)
-THE WRITER'S ABILITY TO EXTRACT HUMOUR FROM THE MUNDANE IS BRILLIANT.
In ep7 alone: the misting-over of the glasses
(I HAVE THAT PROBLEM EVERYDAY! YOU UNDERSTAND, SCRIPTWRITER-SAN xx /weeps),
Mitsuo's Top Ten Favourite Animals list (I laughed so hard, you have no idea),
the eyeroll-y 'I have my hands full' pun.
(Nearly all of Mitsuo's lines/physical gags, tbqh. Eita is awesome. xD)

It's still (relatively-) early days (cf. seesawing opinion),
but I'd say the good makes the bad worth it?
Not as asldifjqlvhavemyheart-amazing as Soredemo,
but I CAN see how this would be equally - if not more - difficult to film/execute
(if in a vastly different way),
so. /salutes


Off to steal a watch of my final Karamazov ep
(okay, more like Ichihara Hayato's permanently-clenched - but still hot!! :D - jaw).
I like how ridiculously stress-free this show's brand of misery is. <3
Yakou Kanransha, on the other hand...
ugh it makes me so angry.
Angry at the characters' choices/responses to situations,
then angry at myself for getting invested in drama characters lol.
I actually prefer the present-day scenes to the flashbacks,
because it's easier to deal with rock-bottom than watch the inevitable descent there. :(
riidaa &lt;3

(no subject)

Smh at myself for what is apparently going to be a stupid, stupidly time-sucking attempt
to juggle FOUR FREAKING DRAMAS this season.
GOODNESS Z what are you doing. ><

Anyway, Karamazov no Kyoudai, eps1-2:
Yoshida Kotaro, Ichihara Hayato - COULD YOU BE ANY MORE COMPELLING asdfijqv. ;____;
This is so desolate, determinedly so 
(hello, random crow imagery and liberal desaturation... wait, is this noir?),
and ugh Bunzo makes me simultaneously sad and fist-punchingly angry,
but N E G L I am so here for the melodrama/atmospherics/whodunit.
(Even if I may have spoiled myself by reading the Wiki synopsis of The Brothers Karamazov.
*twiddles fingers sheepishly*)
Smart use of the interrogation process + smirky detective as a framing device too,
though following the timeline of the flashbacks was a liiittle difficult.

FBND, show of my heart.
That scene in ep7, when Enrique and Dok Mi are going at each other -
ugh the emotions are raw and the acting is fantastic,
and these people are oh-so-flawed and hurting and real.
Is it too early to label this my favourite K-drama ever?
Might actually rec this to Mom,
since Enrique's attempt at 'advising' Dok Mi in said scene
is probably one of the first-lesson 'don't's of Counselling 101.